Alt som skjer i Oslo og omegn - samlet på ett sted

Ni av ti tog var i rute

I mai i år har det vært rekordhøy punktlighet for jernbanen, der 90 prosent av togene har vært i rute. – Det er fantastiske nyheter, særlig for passasjerene. Alle som jobber systematisk hver dag for å få togene i rute, har sin del av æren for dette, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård. For rushtid- trafikk Oslo står det ikke like bra til. Her var 84,4 prosent av togene i rute i mai, viser en oversikt fra Bane NOR. –I desember 2027 slås Vy og Flytoget sammen til ett selskap. Da blir det flere avganger og mer plass om bord for passasjerer på Østlandet, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård, til NTB.

ANNONSE
Let's Pixel AS