Alt som skjer i Oslo og omegn - samlet på ett sted

Marius Borg Høiby dømt til fengsel i fire år

Marius Borg Høiby på vei inn i et bygg. Han har på hettegenser og svart boblejakke. Han er fotografert fra siden. Det er dag. FOTO: Heiko Junge/NTB
Marius Borg Høiby på vei inn i et bygg. Han har på hettegenser og svart boblejakke. Han er fotografert fra siden. Det er dag. FOTO: Heiko Junge/NTB

Mandag falt dommen i rettsaken mot Marius Borg Høiby. Han dømmes til fengsel i fire år i Oslo tingrett, men frifinnes for to tilfeller av voldtekt. Det gjelder saken fra Lofoten og fra et hotell i Oslo. I forkant av dommen, mente aktorene Sturla Henriksbø og Andreas Kruszewski at riktig straff for Høiby var syv år og syv måneder. Mens forsvarerne Ellen Holager Andenæs og Petar Sekulic mente riktig straff var på ett år og seks måneder.

ANNONSE
Let's Pixel AS