Høiby forberedt på å sone i fengsel
Forsvarerne til Marius Borg Høiby sier han er forberedt på at han vil måtte sone en fengselsstraff. Domsavsigelsen i Oslo tingrett starter klokka 08.30 mandag. Forsvarerne mener Høiby bør dømmes til rundt halvannet år i fengsel for det han har erkjent. Aktoratet derimot mener han også må dømmes for de mest alvorlige punktene i tiltalen som gjelder voldtekt og mishandling i nære relasjoner og ba om en straff på sju år og sju måneders fengsel.