Stjal indrefilet for titusenvis av kroner
En mann i slutten av 20-årene er dømt for å ha stjålet indrefilet fra en butikk i Oslo en rekke ganger i fjor høst. Nordstrands Blad skriver at mannen gikk inn i butikken, fyllte ryggsekken med de store kjøttstykkene, for så å betale for noen mindre varer i kassen for å unngå mistanke. Kjøttet hadde en samlet salgsverdi på rundt 70.000 kroner. Dette skjedde flere ganger mellom oktober og desember, men tok slutt fordi butikkeieren varslet politiet, som stanset mannen utenfor butikken. Mannen ble dømt til 75 timers samfunnsstraff, og inngikk en avtale med butikken om å betale tilbake innkjøpsprisen til kjøttet - rundt 30.000 kroner. Ankefristen går ut i juni, skriver avisa.